Strategie Time Managementu pro Multitasking bez Stresu

Kdo z nás by nechtěl zvládnout více úkolů v kratším čase a ještě k tomu bez zbytečného stresu? Mám pro vás zprávu: je to možné! A věřte mi na slovo, stojí to za to. Vítám vás v novém příspěvku na mé blogu, kde se věnuji poradenství v oblasti managementu, leadershipu, mindfullness, time managementu, team managementu a organizace práce. V dnešním příspěvku se zaměříme především na téma time management pro multitasking bez stresu.

Plánování je klíč

V první řadě si musíme uvědomit, že všechno je o plánování. To je základ. Důkladné plánování je klíčové pro úspěšné zvládnutí multitaskingu a pro zamezení stresovým situacím. Každý úkol si dokážeme zvládnout, pokud si jej rozložíme na malé, zvládnutelné kousky. Zde naskakuje podstatná otázka: jak na to?

Akční plán

Celý proces začíná rozpoznáním a pochopením všech úkolů, které potřebujeme zvládnout. Následně je potřeba si rozdělit čas, který na to máme, a stanovit si priority. A to je právě ta nejobtížnější část – prioritizace. Mnoho lidí má s tím problémy a je zde velké riziko vyhoření. Pokud děláte všechno najednou, nemáte šanci se soustředit a děláte spoustu chyb.

Začněte tedy tím, že si stanovíte, které úkoly jsou pro vás nejdůležitější a které můžete nechat na později. A teď pozor: to neznamená, že ty “méně důležité” úkoly máte úplně odsunout! Pouze znamená, že se jim budete věnovat, až když dokončíte ty prioritní.

Rozdělení času

Dalším krokem je rozdělení času. Všichni máme jen 24 hodin denně, takže je skutečně důležité umět si čas efektivně rozdělit. Využijte k tomu diář, plánovač, aplikace v mobilu, nebo třeba post-ity na nástěnce. Hlavně si svůj čas vizualizujte.

S tímto systemem zvládnete multitasking bez zbytečného stresu. Nezapomínejte, že všechno chce svůj čas a nic se nestane přes noc. Ale pokud budete vytrvalí, určitě se dočkáte výsledků.

Aplikace v praxi

Ale dost teorie. Jak by to mělo vypadat v praxi?

Představte si manažera, který má na starosti projekt, vede tým lidí, komunikuje se zákazníky, plánuje schůzky a řeší každodenní operativu firmy. To zní jako hodně práce, že? Ale věřte mi, že i takový manažer může být klidný a vyrovnaný. Jak na to?

První krok je stanovení priorit. Jaké úkoly jsou nejdůležitější a musí být odvedeny jako první? A které mohou počkat? Následně si manažer rozdělí čas. Na každý úkol si zarezervuje určitý časový blok. Tímto způsobem si zajistí, že se vše stihne a nic nezanedbá.

Naučte se tyto techniky

Pokud máte pocit, že by se vám takové techniky hodily, pak vás tímto zvu na náš připravený kurz time managementu a multitaskingu. Můžete se na něm naučit mnoho technik a triků, jak se vypořádat se svým časem a úkoly. Jak na to? Stačí se přihlásit na www.nlpmind.cz a www.nlpmind.cz/kurzy/. Těším se na vás!

Závěr

Závěrem bych chtěl říci, že multitasking bez stresu je dosažitelný. A já vám mohu pomoci ho dosáhnout. Věřte mi, stojí to za to. A pamatujte: Váš čas je cenný. Naučte se ho využívat efektivně. Děkuji za pozornost a těším se na další setkání!