Stres na pracovišti – jak se s ním vypořádat?

Stres na pracovišti – jak se s ním vypořádat?

Každá práce přináší jistý stupeň stresu. Důležité je však pochopit, jaký vliv na nás stres má, a umět zvládat stresové situace. Ať už je to minulý týden či poslední měsíce, všichni z nás prošli dobu, kdy se v našem profesním životě tzv. “hory sypaly”. Nadměrný stres v práci však může vést k vysokému vypětí, úzkosti, nebo dokonce k syndromu vyhoření. Tento syndrom může mít dlouhodobé následky nejen pro naše zdraví, ale i pro profesní kariéru. Proto je důležité se tomuto stavu vyhnout. Nejen pro manažery, ale pro nás všechny je důležité rozumět strategiím pro okamžité snížení stresu na pracovišti.

Zvládání stresu pomocí efektivních technik

Existují různé techniky a přístupy pro zvládání stresu. Stres může být ovlivněn mnoha faktory, takže je třeba vědět, jak na něj efektivně reagovat. Jednou z nejoblíbenějších technik pro zvládání stresu je využití techniky hlubokého dýchání. Je to rychlý a mimořádně efektivní způsob, jak snížit stres kdekoli a kdykoli. Tato technika je vám dostupná kdykoliv během dne, můžete ji provádět například během přestávek.

Další technikou je meditace či mindfulness. Tato praktika nám umožňuje zastavit se, zhluboka se nadechnout a zaměřit se na přítomný okamžik. Tato technika se také může stát vaším každodenním rituálem, který vás odreaguje.

Ale co když tyto techniky nestačí? A co když nám stres brání ve výkonu našeho povolání a v naší schopnosti účinně vést naše týmy? Co když nás stres omezuje v plnění našich pracovních povinností a nám i našemu týmu komplikuje život? Existují techniky na zvládání stresu i v těchto případech.

Techniky time managementu k zvládání stresu

Správné uplatnění time managementu je velmi důležité pro udržení rovnováhy mezi prací a osobním životem, a tedy pro snížení pracovního stresu. Time management nám může pomoci optimalizovat naše pracovní úkoly a zlepšit naše pracovní výsledky. Jednou z nástrojů time managementu může být například delegování úkolů. Správné nastavení priorit zajisté pomůže ulevit od napětí.

Důležitou roli zde hraje také efektivní plánování dni – naplánovat si přestávky mezi jednotlivými úkoly a věnovat se krátce něčemu, co nás potěší a nabije energií, může zázračně působit na naše pracovní nasazení. Naučit se, jak efektivně plánovat svůj čas, je dalším krokem k zvládání pracovního stresu.

Mindfullness aplikováno na pracovní situace